Studenten och livet runt om

Hej på er!

Nu har jag slutat skolan och de känns helt sjukt.
jag kommer sakna alla sååå mycket men de känns så skönt att ha bevisat för mig själv och för alla andra att jag kan! De va så många som tvivlade på mig när ja ville behålla min underbara dotter, ingen tyckte direkt att de va något smart beslut av mig men IN YOU FACE!! Jag klarade de, jag tog "studenten" Jag var ensamstående mamma och ja kickade ass;)

Slutade skolan i fredags och idag sitter jag redna på jobb.
önskar att jag hade haft lite tid att vara ledig på men de tillåter itne ekonomin!
Ja sliter på för min älskade emilias skull, å vet ni, hon är värd var enda droppe svett!
Jag kommer jobba stort sätt hela sommaren, jag är endast ledig två veckor, v 27 och 29.
Men de finns helger att vila på och jag har lite plander som ska genomföras.
loppan och jag ska hinna med att åka till skånes djurpark, tosselilla, stockholm och göteborg.
De kommer bli så bra, hade gärna fått lite sol åxå men ja får väl slänga i mig i solariet på kvällen när ja slutat:P

Till helgen har jag tagit det tråkiga beslutet att min älskade häst ska få flytta ifrån mig:(
känns jäkligt svårt men samtidigt är det de bästa beslutet. Jag har högre ambitioner än vad han klarar av tyvärr
och nu när emilia är så pass intresserad av hästarna så får ja försöka kombinera både henne och mig i det hela och då är de tyvärr bäst att sälja min pojke.
Jak ommer inte att sluta med hästarna, ja är på jakt efter en annan men vi får se när de blir, ska hitta rätt häst först. Blir förmodligen så att de blir en på foder då ja inte har väldens ekonomi att köpa för just nu heller.
Emilia kommer börja rida lite smått nu åxåm ska bli så kul att hon äntligen ska få sin vilja igenom:P
tycker de är konstigt att det inte finns fler "mini ridskolor". de flesta vill att man ska vara ca 6 år innan man börjar men min lilla tre åring är ju jätte sugen och kan en hel del redan!
men men nu har vi löst de iallfall som tur är:)

Valpen ja har hemma mår sådär, hon har haft urinvägsinfektion två gånger nu och har dess utom nån parrasit som besvärar henne. efter ännu ett besök hos veterinären är ja nu lus pank men ja hoppas att detta hjälper henne nu. hon får dess utom ett bättre (och dyrare) foder nu för att vikten inte riktigt vill gå upp.
stackars tösen, men vi kämpar på för fullt, skam den som ger sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0