ytterligare ett år

Fungerar på att börja skriva blogg lite oftare igen, kanske starta upp en ny.. jaja vi får se hur det blir med det.
 
Nu har iallfall ännu ett år passerat, tiden går så fort!
Detta året har varit minst lika händelserikt, fast på ett lite med positivt plan.
 
Vi kan börja med de tråkiga så har vi de gjort..
Sen sommaren 2014 fick vi efter ett par månaders kämpande ta bort Stitch.
Hans ben i kroppen slets sönder allt i takt med att han växte och efter en operation i bogen blev han inte den samma. Han hade ont, han började visa aggressiva tendenser mot både hundar och människor vilket var så olikt min lilla färdinan.. Efter en konflikt mellan honom och mig som tyvärr slutade i att han högg mot min hals så tog vi beslutet att låta honom somna in, de va ett jäkla tufft beslut, han hade blivit mer som min son på nått vis, vi hade ett band jag inte tror ja någonsin kommer kunna uppleva igen. Ett tag efter att stitch fick somna skaffade vi lilla Modig.
kanske lite tätt inpå, men jag kände att jag inte kund leva utan hund då mitt liv kretsar så mycket kring mina djur. Modig var fantastisk, en glad liten skit. alltid på allärten och spred massa glädje och kärlek. Han var inte alls som man tänker sin små hundar. Han va inte bjäbbig, skällde inte och lyssnade väldigt bra på sina kommando.. han va helt klart en speciell hund. 25 Januari hände de. Han blev påkörd på vår kvällsrunda, han dog direkt, mitt framför mina ögon.. Allt var precis som vanligt, vi hade varit hos Zeras föräldrar och haft kul, vi skulle gå sista rundan vid 19 tiden med Anderas. Vi gick samma runda och allt var precis som de brukar, han lekte med Zorro och Diesel och sen hände de bara. han sprang ut i vägen och bilen kom. Jag bleck ordentligt chockad, Andreas skrek på mig och vi sprang, han bar modig i famnen och vi sprang till bilen, jag har nog aldrig kört så olagligt förr, vi körde till djursjukhuset i lund, han var givet vis död när vi kom dit, de va han så fort bilen träffade honom men man hade ändå ett hopp på att de skulle gå att fixa..  Jag skrek, grät och fick minnesluckor. Jag fick säga hejdå, de hade gjort honom i fint skick när jag sa farväl, jag mins att jag klappade honom på huvudet, pannan var helt platt.. Vi kom hen, andreas körde och följde med mig upp. jag föll ihop och han tog hand om emilia och förklarade vad som hänt medans zear försökte få rätt på mig. Hade inte andreas varit med vet jag inte riktigt vad som skett. Han var med mig när stitch somnade åxå, Han har varit ett stort stöd i situationer jag inte hanterat så bra annars.. För de är jag honom alltid tacksam. Han är lite udda, inte så öppen med känslor och så utan vi har ett ganska ytligt förhållande till varann normalt. men när jag behövt en vän, när jag verit ledsen och fallit har han varit där, hållt min hand och tröstat mig. utan ord, men han har varit där. De är skönt att veta att man har en sån vän, en som ställer upp och finns när de verkligen behövs.
 
Zear fick njursten på vintern 2014, vi fick åka akut in med ambulans på natten han och jag. Även då fanns andreas där. jag ringde honom vid 23 tiden och på fem minuter var han och Mariette hos oss och tog med emilia och Modig hem till sig, de tog hand om dem hela natten medans vi var på sjukhuset. Allt gick bra, Zear hade ont ett par veckor, men tillsist kom stenen ut och allt blev bra igen.
 
I samma veva, i december köpte vi vårt hus!!! Vi hade länge tittat på hus, framför allt detta. Vi höll på att diskutera priset länge men till sist hittade vi en summa som kändes ok för alla. Huset ligger innanför fyrkanten, precis som jag alltid önskat. De är lite mindre än jag tänkt mig men de känns så rätt.
Vi köpte innan vi sålt lägenheten så de var ett stressmoment att få lägenheten i ett bra skick och få den såld snarast. Vi spenderade hela vintern till att renovera kök och väggar mm. de tog en jäkla tid eftersom vi gjorde de mesta själv och de var en tuff period. men när allt väl va klart, vi fick ut lägenheten till försäljning och tre veckor efter var den såld. så de va värt allt slit! Vi gjorde en liten vinst vilket kändes rättvist med tanke på allt jobb vi lagt ner. Den kommer användas till att renovera huset, de är ett gammalt hus, mycket att pula med, bla två badrum som måste göras om. de är mest akut att fixa så de gör vi direkt, resten får man ta lite pö om pö.
 
 
 


Kommentarer
Love viking sista ägare :(

Hej har du en annan blogg nu? Får man läsa

2016-05-17 @ 09:20:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0