Ny dag, Nya tag?

Eller ja de borde vara så iallafall,
har dock inte sovit mycket inatt heller så kroppen går verkligen på reserven,
ja skakar i händerna och har världens huvudvärk..
Det är tur att det är fredag idag så att jag kan få vila upp lite under helgen.
 
Igår hade jag vin mys med jackie, vi satt på balkongen och snackade massa skit och drack nog båda ett glas för mycket:P Hur som hellst så var det en syper mysig kväll/natt och de bättrade på min motivation lite.
 
Idag ska jag ut en runda till stallet, jag ska hälsa på de andra som jag saknar så mycket,
de e helt sjukt va fort det går att fästa sig vid människor, vi har inte känt varan länge men de har blivit som en liten familj och de är så saknade nu när jag inte träffar dem varje dag.
Jackie och jag snackar om att skaffa en häst tillsammans, de har bara varit så förbaskat skoj!!
Ta en häst på foder och dela på allt, tid, kostnader mm. De hade ju underlättat till tusen och ingen hade
varit gladare än jag över att få komma ut i stallet igen. Stallet är min fristad, det är där jag laddar om batterierna och det är där ja kan slicka mina sår. Har aldrig hittat någon som kunnat kompencera de för mig.
Att vara hemma i mitt eget hem ger mig inte i närheten av de lugn som ja känner när jag är i stallet, även om det är mycket jobb, kräver mycket tid, och är otroligt dyrt så är de banne mej värt var droppe svett!
Äter hellre nudlar en gång i veckan och ahr häst än att lägga pengar på annat skit som i slutändan inte är värt ett dugg i jämförelse med allt de jag får av hästen/stallet!
 
 
Måste bara berätta att jag fick världens gulligaste sms i morse av Katarina i stallet.
Jag har lite svårt att motivera mig till vardagen just nu och jag mår väl inte som bäst så att säga,
å då kommer de ett super fint sms, helt från de blå, spontant till tusen och betyder så mycket!
så här skrev hon:
 
Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst, eller veta mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst, eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den, att falla till botten, att slå sig hårt och alltid komma tillbaka igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är svag. Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit.
 
Jag är så otroligt glad över alla fina människor som finns där och förgyller min vardag!!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0