Bättre än förr

God morgon!

Fick fixat allt med bilen som inte ville starta igår, åkte tillbaks och de satte i ett nytt batteri så nu startade den i morse i allfall:) Till och mer sterion funkade så nått rätt hade jag nog gjort när vi kopplade in den:P

Vet inte som jag upplyst om de tidigare men jag försöker ju bättre på min hälsa lite.
Jag röker fortfarande men har dratt ner vesäntligt mycket på de dagliga antal cigg ja normalt rökte.
Jag dricker endast alkohol vid speciella tillfälle, dvs ca två gånger i månaden, försökerju även att dra ner på intaget av coca och de har åxå gått bra över förväntan faktiskt. Kanske dricker i snitt 2 glas i veckan så det är ju åxå bättre jämfört den dem 4 flaskorna jag drack i veckan förr!
Maten har jag förändrat en hel del på, går inte på någon diet eller liknande utan jag tänker bara smart i mina val av middag. Jag äter knappt några kolhydrater alls. det blir mycket gränsaker och linser/bönor istället.
De blir inte allt den mängd "ute mat" som det blev innan och de blir inte massa socker kickar heller.
Min kropp mår mycket bättre av detta och eftersom att jag är/var så satans socker beroende så har min kropp fått kämpa lite med att släppa vissa saker men de känns såååå bra nu efter ett tag.

Jag önskar att ja hade kunnat träna mer än vad jag tar mig tid till men å andra sidar rör jag mig mer nu än förr åxå så de går ju åt rätt håll det med. Ska ju inte ha kvar min älskade häst längre så då kommer det väl finnas mer tid till träning. Valpen blir ju större och klarar av längre och längre runder nu med så de är ju åxå ett plus!

Dags att jobba lite, hörs sen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0