En underbar dag å en tankeställare!

God kväll på er alla!!
Idag har vatt en kanon dag, vädret har vatt jätte fint
å ja har haft en massa saker att göra.
ja började dagen i solen hos diana, emilia lekte med vaparna
å ja njöt av en kopp kaffe å lapade så mycke sol ja bara kunde.
sen kom kenny å martina så käkade vi lite fika å så njöt vi mer
av solen:P sen va ja med kim i lund å köpte mat åt chico,
kan säga att ja e jäkligt glad att alba å tyson itne äte special foder
för fy bubblan va dyrt de e!!
När jim kom hem sen så åkte vi till center syd å köpte nya skor till
jim, han behövde VERKLIGEN nya skor så de va på tiden att han hittade
ett par han ville ha, dess utom va de nersatta med 50% så dem kostade
500kr:) När vi va klara där åkte vi till min farmor å farfar eftersom
att min gammel mormor hade kommit ner från göteborg idag.
vi ses inte så ofta så man får passa på när hon kommer hit!

imorgon ska ja å jim gå ut å ha kul med kim å michelle, vi ska fira michelle
lite eftersom att hon sltar skolan nästa vecka:)
Emilia ska leka med sin mormor å morfar å så klart sin favorit, hennes morbror!

Tänk dig ett liv utan kärlek, utan närhet å beröring,
ett liv, med osäkerhet, sorg, ensamhet å en väldig massa tårar..
Ja har svårt att tänka mig att vara hungrig, rädd, ensam å utlämnad,
de sjuka är att de finns miljontals barn överallt i världen som har de så här VARJE
dag i sitt liv. Barn som inte har mat, vatten, föräldrar eller ett ställe att kalla hem.
ja blir så arg å så ledsen när vi människor som kan göra något bara sitter och ser på,
tänk om alla vi i sverige hade skänkt en krona, EN ÄNDA KRONA var, de hade inneburit
mer än 9 miljoner kroner, Föreställ dig leendena som dem barnen hade haft på sina
läppar när de hade fått en säng å lite mat å rent vatten, med hjälp av våra 9 miljoner.
Vi alla kan göra skillnad, de handlar bara om att släppa sin egoism å sitt bittra beteende
å räcka ut en hand till alla dem som har så lite å kräver ännu mindre.
Så tänk dig för nästa gång du kastar en pantflaska eller sparkar i väg en tom burk,
DU KAN ÅXÅ GÖRA SKILLNAD OM DU BARA VILL!


Kommentarer
Gubbstrutt

Om alla skänker TVÅ kronor i stället så kan jag ta hand om de andra nio miljonerna :)

Skämt å sido, man blir VÄLDIGT stolt när man läser om dina tankar, tydligen gjorde vi något rätt! Tack för att du finns gumman, vi älskar dig.

Ps. Det är inte jag som lärt henne att stava!

2010-05-28 @ 13:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0