Skulld, försäkringsbolag?

GUD vilken ÅNGEST jaf fick när posten kom,
Jag har inte mycke pengar varje månad men jag är ALLTID
noga med att betala ALLA mina räkningar så fort jag kan.
denna månaden drog de en massa för bilen å så samt att jag
hade en onödigt hög mobilräkning så de blev ite mycke pengar
över men ja tänkte, nu är iallfall alla räkningar betalda, så vi får leva
efter de,
men ICKE!! De visar sig när ja öppnar posten nu
att jag har visst en skulld till Trygg hansa på 383kr!!!
Ja har dem räkningarna på auto giro så ja trodde ju att de hade dratt
dem som vanligt men nä.. så de måste betalas in omgående, så
de får ja väll försöka fixa, men ja får inga pengar förän den 20 å de e liksom
7 dagar dit:Oo Nå väl, de löser sig väll alltid på något vis.

Men pga denna händelsen så har jag spenderat mesta delen aav dagen till
att jämnföra olika försäkringsbolag å så. så nu har ja äntligen kommit fram till
att ja ska avsluta mina försäkringar hos Trygg hansa, Dvs min försäkring,
emilias försäkring och hem försäkringen så ska jag sätta dem i Länsförstäkringar
i stället, de är lika innehållsrika bara de att dem är hälften så dyra som trygg hansa,
bilen har jag redan försäkrad i länsförsäkringar.
sen ska hundarna försäkras i Sveland, då dem är nästan 1000kr billigare per hund och
år än tex agria!!! Plus att få är de försäkrade upp till 40 000kr och på agria är de
bara försäkrade upp till 25 000kr. Självrisken är den samma å alla andra saker åxå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0