Barnmorskan Jaqueline:)

Oboy, vilken dag!!
inte nog med att de va sol å vackert väder utan idag
har man även aggerat barnmoska å förlöst fem små under!
De va nämnligen så att jag å kim körde hem till diana i morse,
vid 9 tiden. då va itne diana å michell hemma än så vi gick å satte
oss på varandan så länge å så av en ren slum tittar ja in genom fönstret
å ser att Sun Shine har haft isönder hela soffan å börjar få värkar!
ja ringde diana i panik så hon skyndade sig hem, å precis när vi kom in
så började hon krysta, de gick en tid å bäbisen ville inte komma så efter
ett tag fick ja ingripa å hjälpa valpen ut. sen kom där en till å en till å efter
ett tag tog de stopp, men sen satte de igång i gen å av bara farten födde
hon en bebis där ute när hon va ute å kissade:Oo
Så allt som allt kom de fem stora och välmående valpar! de såg ut att vara
4 pojkar å en flicka, men vi får kolal de bättre i morgon!
som tur va klarade Suni sig, vi va orolga att hon iten skulle klara av en förlossning
eftersom att hon har varit dålig sen sin första valpning så detta va INGEN planerad
graviditet utan de va ett tjuv nyp!! Chicko(?) är iallfall en mycket stolt pappa å
alla valparna är väldigt lika honom! jag tog en massa bilder under å efter förlossningen
som ja skulle visa er men ja kan inte hitta min sladd till mobilen:S
men ja ska ta foto med kameran i morgon så kan ni får se dem små godingarna:)

nu på kvällen ahr vi övat alba att söka, hon tyckte de va skit kul och för att vara
första gången så va hon verklgie njätte duktig! ska försöka göra den en halv timme
varje kväll nu så förhoppnings vis blir hon riktigt duktig på de till sist.
de viktigaste är att hon gör något som hon tycker e kul å att hon får jobba med huvet!

nu ska ja kissa å sen är de sängen som gäller, känner att de kommer bli en orolig
natt, e jätte nervös inför i morgon men de ska väl gå bra hoppas ja!
ska försöka skriva så fort ja vatt på mötet så ni får veta hur de har gått.

Monika;
Tack för din komentar, de känns skönt att veta att de finns folk som förstår
och kan stötta bara genom att lämna en liten komentar efte rsig:)
Stort Tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0