Så frustrerande!

hej igen, eller kanske go kväll är mer passande.
nu har ÄNTLIGEN min lilla MARA somnat!!!!

efter ca 2 timmar och 16 minuters konstant skrikande!!!!!

ja börjar verkligen bli frustrerad, ja vet itne va ja ska göra, hur ja ska

hjälpa henne att komma till ro så att hon kan somna!

de gör så ont i hjärtat när hon skriker så å ja vet ju att hon e trött

de liksom bara lyser om henne men endå vill hon inte sova,

å ja kmpar å kämpar å envisas men de e så fruktansvärt svårt när hon

bara skriker, jaja ja hoppas aiallfall att ja gör rätt genom att fortsätta envisas?

 

nu ska ja kolla på 3an hela kvällen, å sen ska ja försöka få lite mer sömn inatt.

 

hon e så söt när hon sover, å ja älskar henne så högt över allt annat min lilla Emilia<3



Kommentarer
Hanna, Ebba & Bebisen

Usch, inte roligt med konstant skrikande. Mackes mamma gav mig ett tips när det gällde att lägga ett skrikande barn!

Låta dom ligga i sängen först 10 min utan att man går in, sen går man in och visar sig, ger en klapp på rumpan(gungar lite) sen går man ut. Fortsätter skrikandet så går man in efter 5 min och gör samma sak. Prata inte med lilla fisan, utan bara visa att nu är här tyst och vi pratar inte utan sover. Gå ut och om hon skriker så gå in efter 5 min igen, tillslut efter 5 minuters perioder med skrik så orkar dom inte vara vakna länge och förstår. Man ska inte plocka upp ett barn som man lagt utan bara visa sig och stoppa i napp/ge snutt och gunga lite på gumpen. Detta har funkat super på Ebba och vi behöver bara visa oss om hon sätter sig upp efter att hon gått och lagt sig sedan somnar hon själv i sängen!

Prova!

2009-10-21 @ 13:01:38
URL: http://uncertain.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0