heder åt er!

Nu sitter jag i soffan och tittar på rosa bandet galan,
ja gråter som en stucken gris..
ja kan inte förstå hur de kan ske var nionde kvinna..
tänk så blir de jag, eller min mamma eller emilia som är en
av dem som nån gång får bröstcanser!
jag har precis ringt in och skänkt 100kr och ja hoppas att ni gör desamma!?
tänk istället om de är du, din mamma, din syster eller din dotter som behöver
gå igenom helvetet på jorden, tänk om du mister någon i din närhet,
någon du älskar åt sjukdomen.
Jim förlorade sin pappa, min farmor förlorade sin pappa, min gammelmormor
förlorade sin man, min vänns pappa är sjuk å visst just den sortens canser kanske
inte kan stoppas pga att man skänker pengar till bröstcanser fonden men tänk som man
åxå ska behöva förlora sin mamma eller sin fru eller sin farmor..

Ushh vilken tankeställare!
de är i sånahär tillfällen vi människor ska gå ihop och stötta varandra,
de e nu man ska sluta vara så egoistisk och ge till sina medmänniskor.
Hjälp varandra, hjälp er själv, ta ställning, å sist, ta handling mot en bätte sak!

All heder åt er som skänker pengar, och en stor berundran åt dig som precis skänkte en miljon kroner!


Kommentarer
joelle

jag var precis där och tittade, kändes helt ledsamt att se alla dom som hade cancer som var där och satt i publiken! du gjorde nog dagens goda gärning när du skänkte pengar (Y) :)

2009-10-29 @ 23:13:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0