nått tips?

hej alla!
idag börjar ja må lite bättre, förkylningen börjar släppa, de e bar de västa
kvar= bihålorna!! de gör så satans ont men de släper snart hoppas ja.
emilia ligger just nu och snackar med sig själv i sin säng,
hon somnade i min famn sen vaknade hon typ 2 min efter för att ja nös:S
så ja la henne i sin säng för att hon skule somna men ja hon verkar inte va så sugen
på att somna om men ja ger de ett tag till. hon skriker inte så..
Emilia har kommit in i nån konstig sov rytm hon vaknar vid 2, sen vid halv 6 sen vid
halv 9.. ja fattar itne varför?!?! innan sov hon nätterna igenom så ja trode att de berodde
på förkylningen eller på att hon e i nån tillväxt period eller så men de verkar inte släppa..
är de kanske för att hon sover för mycke på dagarna? hon sover ca 3-4 gånger per dag men
de är när hon själv somnar, de e ju inte så att ja tvingar henne att sova utan hon somnar
när hon är trött typ, men ska ja försöka hålla henne vaken då eller de kanske itne
hjälper nattsömnen iallfall?
nån som har nått bra tips på hur man kan lösa de, ja har inte ändrat något i hennes rutiner
eller så å hon får mat som hon brukar..

mamma komme hit vid halv 3 med min älskade lilla vovve:)
mamma ska åka å handla lite till mig, ja frågade om hon kunde följa med mig å handla
men hon sa att ja skulle skriva en lapp på va ja skulle ha så fixade hon de istället<3
imorgon ska vi åka till kalle å catrin å sen på söndag ska mina föräldrar komma hit
eftersom att de är farsdag så vill ja laga en middag åt dem:)
emilia har gjort en sak åt jim åxå som han ska få på söndag:P


Kommentarer
Hanna, Ebba & bebisen

Fy vad jobbigt!

Så har Ebba aldrig gjort så jag har inget bra tips här :(

Men prova få henne att sova vid en viss tid på dagen och håll igång henne, busa allt vad du kan och sedan kan hon sova på eftermiddagen, då borde hon ju vara helt slut vid 8 typ och decka för natten?

Så införde vi ebbas middagsvila men då var hon 6 månader. Klockan 13.00 la vi henne varje dag då, hon var uppe mellan 07.00-13.00 och då slockade hon som en gris. Sen sov hon till typ 15-16.00 och sen pallade hon inte mer än till 19.00. Busa massor och håll igång, du kanske kan korta ner till 2 gånger iallafall på dagen?



Hoppas du hittar någonting som hjälper, jag fasar inför att jag ska börja om med att gå upp och mata på natten nu när vi har en som inte gör det längre..

Annat tips är ju att när Ebba var 3,5 månad så började vi med smakportioner.. kanske ska prova det? så hon får någonting annat i magen?



Lycka till!

2009-11-05 @ 11:48:20
URL: http://uncertain.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0