hej igen

Hej!

nu sover emilia å jim e på jobb, så ja har passat på att damsuga å dammtorka.
nu tittar ja på förlossnings kliniken å har väldigt svårt att fatta att för enbart 4månader
sen så födde ja emilia, att de skar upp min mage å drog ut henne å ja kan ju bara säga,
FY FAN vad vidrigt det ser ut!!!! ja e sååå glad att ja fick err kejsarsnitt men ja e nog ännu
gladare att ja slapp se vad de gjorde med mig för då hade ja kräkt!
Där va precis en tjej som va lika gammal som jag och som fck göra ett kejsarsnitt,
hon skulle få en flicka men när de förlöste henne så såg man att barnet var missbildat
och man kunde inte se om det var en flicka eller pojke, samt hade barnnet en missbildning på
sitt bäcken som gjorde att han eller hon inte kunde ha benen ihop eller neråt utan dem stod
rakt ut åt sidorna..
Jag är så glad över att emilia är frisk och mår bra, ja älskar henne mer än något annat
å ja har verkligen fått en gåva som har fått mig att lära migg uppskatta och värdera saker,
äver om de är små saker eller stora saker så är ja fruktansvärt glad och stolt över de jag har,
ja har ingen anledning att vara avundsjuk eller känna saknad för ja har allt man kan önska,
ja har allt de som är värdefullt i livet!

nu ska jag laga lite mat, de blir ris å wook grönsaker för här finns inget annat:P
sen när jim kommer så ska vi åka å handla så ja ska ha skrivit en handlar lista tills dess,
vi ska förresten åka tillsammans till babyprossen imorgon, ja ville att jim skulle följa med
å så slutar hhan tidigt i morgon så vi bestämde oss för att ta de då istället för idag!

SVar till B: Anledningen till att vi inte tog hannas å mackes kyl var många,
dels är det deras gamla som stod i huset när de flyttade in, vilket innebär att den har x antal
år på nacken å kan gå isönder mer eller mindre när som och då har vi sammma problem igen,
sen var deras frys del minde än den vi hade å vi stor handlar för att kunna spara pengar,
vilket innebär att vi fryser in en massa mat å de hade itne fått plats i deras frys.
sen den största å avgörande anledningen var att mina föräldrar är åxå mina hyresvärder,
och de står ju för sånt som vitvaror, dvs, toa, spis, å så klart kyl å frys.
Sen har vi precis köpt deras bil vilket innebär att de hade lite pengar över å kunde göra detta för oss,
mina föräldrar hjälper ju oss när de kan och detta var ett sånt tillfälle där de kunde göra de.
så detta blev min å jims julklapp om man säger så:)

Jag vet att de kanske värkar konstigt att mina föräldrar bidrar med så mycket till min familj men
de är ju för att de kan och för att de älskar mig, de e inte så satt ja kan gå till dem å få pengar
eller att de köper sånt som ja vill ha utan de hälper mig med sånt som är ett måste,
som nu då tex kylen å frysen. jag bor inte här gratis utan ja betalar hyra å elen å de själv tillsammans
med jim å vi klarar oss bra å behöver oftast itne hjälp av någon.
men när de kommer såna här stora utgifter så är de svårt för mig å jim att klara av dem
eftersom att vi har inte kunnat spara undan någon större buffert för sånt här eftersom att vi har inte
så mycket över varje månad, vi har ett separat sparande till emilia och ett sparande som vårt buffert konto men
de har liksom itne hunnit växa så mycket så att vi kunde köpa en ny kyl å frys själv.
De e klart att de itne känns så kul att mina föräldrar får hjälpa mig men samtidigt så är de
exakt vad jag hade gjort med mina barn när de blir stora,
hade ja kunnat hjälpa mina barn ekonomiskt eller på något annat sätt så hade ja självklart gjort de,
om de givetvis är av de rätta anledningarna, å de hoppas jag att alla andra åcå hade gjort!
ja tycker att de är viktigt att man hjälper andra å att om man kan, bidrar med något till sina medmänniskor,
det är så jag är uppfostrad å det är så jag vill vara<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0