dagens goda gärning:)

Hej på er alla!
ni sitter ja hemma hos min föräldrar, ja har tvättat
två masikner å sen har ja vatt ute en lång runda med tyson idag åxå.
emilia sover just nu i sin vagn ute på tarrassen.
hon somnade precis när vi skulle gå in så ja tänkte att hon skulle få sova
där ute istället, här hemma ser ja ut från stora rummet(där ja e) till tarrassen
så då har ja liksom koll på henne hela tiden, tycker de e jobbigt att ha henne sovandes
ute hemma hos oss efterrsom att då kan ja iten se henne.

idag när jim va på körskolan så gick ja en runda på nova eftersom att ja skulle hämta
honom å köra honom till jobb sen så de va liksom itne lönt att köra hem om innan.
men iallfall, när ja parkerade så stod bilen brevid mig med nycklen i låset å dörren på glänt.
ja väntade ett tag med de kom ingen så ja beslöt mig för att stänga dörren, låsa bilen
å sen gå in å hitta en vakt eller så som kunde ta hand om nycklarna å kanske ropa ut
i högtalaren eller något om att de hade nycklarna. ja skrev den reg nummret på en lapp
å så lämnade ja de till en väktare som va jätte trevlig.
när ja skulle köra hem så stod bilden fortfarande kvar så ja skriv en lapp och berättade var
nycklarna fanns och förklarade om va ja hade gjort.
så skrev ja mitt nummer å sen efter ett tag så rinde hon som ägde bilden, hon hette angelica
å va jätte glad å tacksam över att ja hadde hjälpt henne:)
de e kul att hjälpa folk när dem blir glada å visar tacksamhet, ja hoppas lite på karma i dehär fallt,
ja hade verkligen önskat att någon hade gjort så för mig om de hade vatt ja som glömt nycklarna i dörren.

nu kommer snart mamma hem, sen ska ja hämta jim kl 5 på jobb å så ska vi hem.
jim ska plugga teorin eftersom att han har provet snart.
ja ska laga flygande jacob med kyckling, nötter, banan å annat gott.
sen ska vi mysa, titta på idol å ha en hemma kväll tillsammans, vi skulle igentligen till malmö
men jesper e sjuk å ja vill inte riskera att emilia blir smittad, de är nämnligen två på
jespers å jossefins skola som har fått svininfluensan å den ena går i jossefins klass så ja
vill verkligen vara extra försiktig. känns så onödigt att utmana ödet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0