Så duktig ja har vatt:)

Hej igen.
nu e ja hemma, har gjort en massa bra skaer idag.
vaknade, käkade, bloggade sen packa ja BB väskan så nu e allt förberätt,
de enda som saknas e ett paket bindor till mig sen e de färdig packat.
har packat ner till mig:
mjukis byxor
mjukis tjocke tröja
ammnings tröja
ammnins bh
trosor
strumpor
hygien artiklar
ammnings inlägg
inne skor
en bok
och lite gottis
och till lillan har ja packat:
2 boddys
2 byxor
3 par strumpor
2 mössor
pyamas
och självklart liverpool tröjan:P
filt
nalle
blöjor
våtservätter
salva
napp
och baby bil stolen ska ju åxå med.

har ja glömt något? känns inte så just nu men ja har aldrig packat för sånthär förr, några råd?

har vatt och handlat lite idag åxå. köpte en öron termometer, tänkte att de e nog smidigast att
ta tempen på bebisen med en sån, sen handlade ja en 2 långarmade vida boddys,
4 stcken långarmade boddys i olika färjer, 2 super gulliga typ pyamasar, 3 par strumpor
och ett par rosa små mini byxor:) sen till mig så blev de en klänning som ja ska ha på studenterna
och så två stycken ammnings tröjor, och två par skor, har ju typ inga som passar nu när fötterna e så
svullna så de fick bli 2 par som ja kan ha nu. sen köpte ja blöjor åxå:P
((kommer bilder på kläderna))
nu kommer jim snart hem, så ska vi käka, de blir bak potatis och kött.
sen ska vi baara ta de lugnt, ska va i stugan vid 8 i morgon bitti.

ps. pappa e sjuk, tvingade han till läkaren idag och så hade han kraftig halsfluss och en hals böld:O
lide äckligt, den där bölden sitter bakom mandlarna och e var fylld så den gör aå att han får svårt att andas,
om den inte har blitt minde tills på måndag så kommer de att opperera bort den:S
men han äter krafig antibiotika nu så han e helt dåsig men de sa att bölden kunde gå tillbaks med medicinen,
men som sagt har den inte gjort de tills på måndag så får de skära bort den..


Kommentarer
Jenny Andreasson

Hej gumman!

Det verkar som om du fått med det mesta man ska ha med. Har du någon som följer med till förlossningen? För du ska ju känna dig trygg med personen och jag kan rekomendera att ha med någon för det gör väldigt mycket. Det tyckte jag iallafall. Kram älskar dig faster jenny

2009-06-06 @ 20:46:50
URL: http://www.jennyssida.zoomin.se
svar

Hej!

jim har lovet att han ska va med mig under hela förlossningen, om han e hemma. han ska åka bort veckan innan de e planerat men om han e hemma så följer han med. pappa e ju i spanien med fotbillen den veckan de e planerat men skulle han va hemma och inte jim så förljer självklart pappa med mig. vill helst att nån av dem ska va med man annars e mamma hemma hela tiden och en tjej kompis har sagt att hon åxå kan följa med om de behövs, vill gärna ha nån där men inte vem somhällst(om du förstår vem ja syftar på) Älskar dig åxå!!

2009-06-06 @ 21:00:12
Jenny Andreasson

Hoppas att någon av dem är hemma då det är dax. Hur känns det annars då? Med att bli mamma och allt som tillhör. Man förstår det mer när man håller sitt lilla barn efter att det är fött. Det är en underbar känsla. Följer du med till midsommar eller kommer du att vara hemma?

Du får höra av dig om det är något. Hoppas att du fortfarande vet att vi ställer upp för dig.

många kramar

2009-06-07 @ 08:35:06
URL: http://www.jennyssida.zoomin.se
svar

ja vi får hoppas på att nån av dem e hemma!

som de ser ut just nu så ska vi med till midsommar, ja vill väldigt gärna följa med och jag får sova inne i stugan så ja behöver inte gå så långt om ja skulle behöva lägga mig ner, sen e de ju inte så långt till sjukhusen om de skulle behövas födas just den heljen:P men allt kan ju ändras, de e ju 2 veckor dit men om allt bara e stabilt så åkte ja å jim upp och så kanske vi åkte hem på lördagen i sånt fall om ja känner att ja inte klarar mer, men ja vet hur ledsen viola kommer bli om ja inte e med och midsommar e den högtiden ja älskar mest på hela året så ja hoppas allt e bra då!

2009-06-07 @ 09:32:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0