Knyta skorna..

God morgon!

vaknade rellativt sent i dag, så ja har inte hunnit med så mycke än,
ja har vatt ute med tyson å så har ja ringt försäkringskassan och snackat
med dem om min mamma penning å om mitt bostadsbidrag, hoppas de
får rätt på de denna gången, har väntat jätte länge nu:S

idag ska ja åka å handla lite smått å gott, lite till bebisen, lite till huset
å sen ska ja kanske åka ner till stugan å börja städa llite i kväll om ja orkar.
måste fixa massa små saker nu i veckan som tex tv uppkopplingen, datan,
telefon, dra stöm å massa sånt som e ganska avgörande för ett trevligt boende.
känns inte så kul att flytta till stugan å inte kunna se på tv eller använda datan..

den konstiga känslan i kroppen e fortfanade kvar, nu värker de rätt så rejält i ryggen
och sammandragningarna blir allt fler å allt starkare, magen har inte sjukit än men
de känns helt klart som om något e på gång i kroppen, de e en konstig känsla,
en sån som itne riktigt går att greppa, eller beskriva, den bara e där å den e irriterande..
undrar om de kan bero på att hon e så stor redan, hon vägde ju 3,5 kilo i onsdags och har
förmodligen växt en 300 gram till. hon kommer ju att växa mer eftersom att de beräknar att
hon kommer väga ca 4,4 kilo när hon föds, om ja nu går fullt ut vill säga.
börjar bli riktigt trött på magen nu, vill bara att lillan ska komma så att ja kan få tillbaks min kropp
igen, just nu kan ja knappt röra mig, har ont överallt å ingenting e roligt för allt e så satans
krävande rent fysiskt. vill bara kunna köpa kläder till mig igen, vill kunna resa mig ur sängen,
vill kunna gå ut med min hund, vill kunna springa å hoppa runder, vill kunna dansa,
vill kunna sitta bekvämt, kunna ha vanliga skor, kunna känna mig vacker, kunna njuta av allt
som händer runt om, kunna sola, kunna bada, kunna leva igen..
saker som man definetivt inte reflekterat på innan, som för alla andra e så sipmla som tex
kunna knyta sina skor, kunna ta på sig srumpor, kunna kramar på riktigt, sånna små saker
som idag e omöjliga för mig att göra, de e dem ja saknar mest..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0