akut..

hallåj..

idag e en konstig dag, vaknade tidigt å kundei nte somna om, åkte till bjärred en snabbis
sen till maxi å handla frulle å sen till milla, väckte henne vid halv 10 så gick vi till kim å michell
å käkade frulle med dem. efter ett tagg börja ja må konstigt, hade ont i magen å kännde mig yr
så ja köde hem, tänkte att ja behövde en dusch men ja kom inte in i duschen för de gjorde
så ont i magen å ja hade massa värkar så ja ringde förlossningen som ja blev tillsagd av min
barnmorska att göra. hon ja prata med sa att ja skille komma in akut så de gjorde ja..
dirrekt när ja kom dit blev ja uppkopplad så att de mätte barnets hjärta och livmoderns sammandragningar.
låg med den masikenen et tag å de tor massa prover å grejer under tiden,
efter ett tag fick ja kopplas loss å så fick ja ett rum ja skulle vila i tills läkaren kom.
efter en timme kom en jätte snäll relativt ung tjej in å skulle undersöka mig, hon gjorde ett ultaljud via
magen å kollade bebisen å fostervattnet mm sen gjorde hon ett vaginalt ultraljus å kollade om ja va
öppen eller om de va nån infektion eller så. de kunde inte hitta någor som va fel med mig eller barne,
hon sa att ja va lika öppen som förr och att ja inte skulle oroa mig. allting va ok så ja fick åka hem igen,
barnet va dick lite stressat så ja skulle ta de så lugnt ja bara kan. ja ska även följa vissa saker nu som
miskar risken för inferktion ioch med att ja e lite öppen. ja fick även nån form av smärtstillande ja kan ta
när ja ska sova om inte smärtan har släppt. ska till min vanliga barnmorska i morgon och om de inte hade
vatt för de så hade ja fått stanna på sjukhuset för observation. om smärtan inte förvinner så ska ja bli inlaggd så
får de se va de ska göra, de va snack om lite olika lösningar, bla att de skuille sätta igång mig..
men men, nu ska ja försöka vila lite..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

This is my life<3

En blogg om mig, min vardag, min dotter, mitt liv helt enkelt<3

RSS 2.0